Aftrap parlementaire jaar met Attje Kuiken (PvdA) en Jan Paternotte (D66)

Traditiegetrouw, heeft Stichting Machiavelli dinsdagochtend 6 september het politieke jaar afgetrapt in het (gloednieuwe) Perscentrum Nieuwspoort. Fractievoorzitters Attje Kuiken (PvdA) en Jan Paternotte (D66) blikten onder leiding van Machiavelli-bestuursleden Remco Meijer (De Volkskrant) en Fons Lambie (RTL-nieuws) vooruit op het komende politieke jaar.

Attje Kuiken nam het fractievoorzitterschap van oppositiepartij PvdA in april over van de tussentijds vertrokken Lilianne Ploumen. Jan Paternotte werd in januari fractievoorzitter, toen Sigrid Kaag en Rob Jetten namens D66 minister werden in het kabinet-Rutte IV. Tijdens de bijeenkomst kwamen de actualiteit, met vertrekkend Landbouwminister Staghouwer, de stikstofproblematiek, en de asielcrisis onder andere aan bod. Benieuwd naar de visies van deze fractievoorzitters op komend politiek jaar?

U kunt de bijeenkomst hier terugkijken: