‘De bedreigde burgemeester’ wint de Machiavelliprijs 2018

De Machiavelliprijs wordt jaarlijks toegekend voor een opmerkelijke prestatie op het gebied van publieke communicatie. De Machiavelliprijs 2018 is toegekend aan ‘De bedreigde burgemeester’. ‘De bedreigde burgemeester is een publiek instituut dat niet meer in staat is publiek te communiceren vanwege geweldsdreiging. De Machiavelliprijs is daarom dit jaar een aanklacht tegen dit fenomeen dat de wortels van onze democratie aantast en volstrekt onaanvaardbaar is’, aldus het juryrapport.

Burgemeester Jos Wienen van Haarlem is bereid gevonden de prijs in ontvangst te nemen namens de groep bedreigde burgemeesters uit handen van Marja Wagenaar, voorzitter van de Stichting Machiavelli. Het is de 30ste keer dat de prijs wordt uitgereikt.

Het bestuur van de Stichting Machiavelli nodigt u graag uit voor de uitreiking van de Machiavelliprijs 2018 en de jaarlijkse Machiavellilezing in Perscentrum Nieuwspoort te Den Haag op woensdag 13 februari 2019.

Indien u de bijeenkomst bij wilt wonen, kunt u zich hier aan te melden.