Campagneleidersdebat referendum associatieverdrag Oekraïne

Op 6 april stemde een meerderheid van Nederland van ruim 60 procent Nederland  tegen het associatieverdrag met Oekraïne. De opkomst kwam net boven de drempel van 30 procent uit en daarmee was het referendum geldig. De Stichting Machiavelli blikte de ochtend terug met de campagneleiders van zowel het ja-kamp als het nee-kamp.
Aan het debat werd deelgenomen door Thierry Baudet (Forum voor Democratie), Michiel van Hulten (Stem voor Nederland), Hans Janssens (CDA), Hans van Heijningen (SP), Kees Verhoeven (D66), Olaf Stuger (PVV) en Han ten Broeke (VVD). Zij gingen onder leiding van Wilco Boom (parlementair verslaggever van de NOS) in op de hoogte- en dieptepunten tijdens de campagne en op de de betekenis van de opkomst en uitslag.