Aftrap parlementaire jaar af met Jesse Klaver (GL) en Henri Bontenbal (CDA)

Traditioneel heeft Stichting Machiavelli het politieke jaar afgetrapt met een debat in Perscentrum Nieuwspoort – dit keer met fractievoorzitters Jesse Klaver (GroenLinks) en Henri Bontenbal (CDA). Onder leiding van Machiavelli-bestuursleden Remco Meijer (Volkskrant) en Fons Lambie (RTL Nieuws) blikten zij vooruit op het komende politieke jaar en natuurlijk de aankomende verkiezingen. Bontenbal staat naar eigen zeggen voor een grote opdracht met het CDA, terwijl Klaver met GroenLinks de verkiezingen ingaat met een gezamenlijke lijst met de PvdA, onder leiding van Frans Timmermans.

Tijdens het debat werd vooruitgeblikt op de komende verkiezingen, die volgens beide fractievoorzitters zeer onvoorspelbaar zijn omdat het speelveld compleet open ligt. Ook ging het over thema’s als bestaanszekerheid, saamhorigheid en het vertrouwen in de politiek. Benieuwd naar de visies van deze fractievoorzitters op het komende politieke jaar?

U kunt de bijeenkomst hier terugkijken: